Returpolicy
Returpolicy
Vill du byta eller returnera ditt köp? Vi hjälper dig gärna! Du har rätt att returnera din beställning inom 14 dagar från mottagandet.
Produkten måste vara i sitt ursprungliga skick, oskadad, oanvänd och med alla originalmärken och förpackningar.
Vänligen kontakta vår kundtjänst i förväg för att begära en retur och få ytterligare instruktioner. Om du vill returnera dina artikel(ar) kan du skicka ett e-postmeddelande till info@bennita.se, och vi kommer att tillhandahålla dig ett returformulär.
Skicka inte tillbaka paketet till den adress som står på paketet. Detta är inte en returadress. Bennita ansvarar inte om du ändå gör detta.
- Vilka är returvillkoren?
Vår returpolicy garanterar att du kan returnera din beställning inom 14 dagar från mottagandet utan någon anledning.
Varor måste returneras till oss i ett oanvänt och osköljt skick, lämpligt för återförsäljning.
- Hur lång tid tar det att byta en produkt?
Om du anger att du vill byta en produkt när du registrerar din retur kommer vi att arbeta med detta omedelbart. På så sätt kan vi se till att din utbyte är klar inom några dagar.
- Vad kan jag göra om min utbytesprodukt inte längre är tillgänglig?
Fråga kundtjänstteamet om alternativen. Vi kommer att ge dig en uppdatering när vi förväntar oss att kunna leverera produkten. Om du redan har gjort din retur och produkten är slut i lager kommer vi att kontakta dig och arbeta med dig för att hitta en lösning.
- Var hittar jag mitt beställningsnummer för att registrera min retur?
Ditt beställningsnummer finns i bekräftelsemeddelandet som du fick efter att ha lagt din beställning. Detta är en fyrsiffrig kod. Om du inte har fått detta e-postmeddelande korrekt kommer vår kundtjänst att hjälpa dig gärna.
- Vad ska jag göra om en produkt är defekt eller skadad?
Tyvärr händer det ibland att en produkt skadas under frakt eller produktion. Vi är naturligtvis glada att hjälpa dig med detta. Skicka ett meddelande till info@bennita.se inom en vecka efter mottagandet tillsammans med en bild på felet. Vår kundtjänst kommer att arbeta med dig så snart som möjligt för att hitta en lösning.
- Kostnader?
Som kund är du ansvarig för returkostnaderna till vårt lager i Kina. Vi råder dig att spåra returen eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.
- Hur lång tid tar en återbetalning?
Vi gör vårt bästa för att behandla returer så snabbt som möjligt. Efter att vi har mottagit din retur i vårt lager behandlar vi den inom 10 arbetsdagar. På din spårningsinformation som du får med din retur kan du se när paketet har kommit fram till vårt lager. Från och med då startar de 10 arbetsdagarna. Efter att återbetalningen har gjorts kommer du att få ett meddelande om det. Observera att det kan ta upp till 3 dagar innan återbetalningen syns på ditt bankkonto.